Ένα ακόμα πρόβλημα καλούνται να λύσουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, καθώς θα απαγορευτεί η χρήση ενός ευρέως διαδεδομένου χρώματος.
Μια απόφαση που ανατρέπει τα δεδομένα σχετικά με τα χρώματα των αυτοκινήτων στην Ευρώπη, λόγω των κινδύνων για τη δημόσια υγεία. Η αιτία είναι το εξασθενές χρώμιο, το οποίο προσδίδει τη χαρακτηριστική μεταλλική λάμψη στις επιφάνειες του αυτοκινήτου που υπόκεινται σε επιμετάλλωση.
Το συγκεκριμένο στοιχείο διαθέτει καρκινογόνο δράση και εντοπίζεται στους ρύπους που εκλύονται κατά τη διαδικασία της επιμετάλλωσης μίας επιφάνειας ή ενός εξαρτήματος, ρύποι που είναι έως και 500 φορές πιο τοξικοί έναντι εκείνων που εκπέμπει ένας κινητήρας πετρελαίου ή βενζίνης κατά τη λειτουργία του.
Στο αυτοκίνητο, χρησιμοποιείται συνήθως στις μάσκες των αυτοκινήτων, τους προφυλακτήρες και τους τροχούς, ενώ παρουσία έχει και στην καμπίνα. Η πρόταση αναμένεται να υλοποιηθεί στο τέλος του 2024 και πλέον, οι κατασκευαστές καλούνται να βρουν εναλλακτική λύση.
Εκτός από το εξασθενές χρώμιο, σε αυτά περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων ο μόλυβδος, ο υδράργυρος και το κάδμιο. Μάλιστα, η απαγόρευση αναμένεται να επεκταθεί και σε άλλους βιομηχανικούς κλάδους, στο εγγύς μέλλον.
Οι κατασκευαστές προσπαθούν εδώ και χρόνια να αντικαταστήσουν το εξασθενές χρώμιο, ως υλικό επιμετάλλωσης, με άλλες ουσίες λιγότερο τοξικές και επικίνδυνες για την υγεία και το περιβάλλον. Η Renault για παράδειγμα προσπαθεί να αντικαταστεί το χρώμιο με εναλλακτικά μέταλλα όπως είναι το νικέλιο και ο χαλκός, ενώ κάποιοι δεν το χρησιμοποιούν πλέον καθόλου στα νέα μοντέλα τους.
Σε κάθε περίπτωση η απαγόρευση που θα τεθεί σε ισχύ εντός του θα επηρεάσει έναν ιδιαίτερα σημαντικούς τομείς στον γενικότερο κλάδο του αυτοκινήτου, όπως είναι η επισκευή ή αναπαλαίωση ιστορικών αυτοκινήτων, ενώ αλώβητοι δεν θα βγουν και άλλοι κλάδοι της βιομηχανίας όπως είναι εκείνος της εκτύπωσης αλλά και της κατασκευής μαγειρικών σκευών.